Thursday, September 19, 2013

What If i could turn back the time, what will I want to change?





What If?

Satu tajuk yang aku tak dapat nak ungkaikan
Dalam bahasa melayunya bagaimana jika?
Bagaimana jika aku dapat undurkan masa dulu, apa yang aku nak ubah?

Kosong.

Fikiran aku kosong memikirkannya.
Hati bagai tertusuk pisau yang tajam.
Terlampau banyak yang aku ingin ubahkan.
Kalau boleh seluruh hidup aku ingin diubahnya.
Seperti bayi yang baru dilahirkan ke dunia yang serba kejam ini.
Seperti kain putih yang belum dilukis coraknya.

Sakit.

Sakit yang teramat.
Hingga membuat aku terjatuh terduduk mengenang nasib yang melanda.

Saat aku terjatuh terduduk,
Baru aku sedar sebenarnya aku jauh dariNYA.

Hanya DIA aku boleh mengadu.
Hanya DIA setia mendengar semua keluhan aku.
Hanya DIA yang memahami aku.

Kini aku cuba untuk berdiri di kaki sendiri,
Cuba menjadi kuat di mata orang yang pernah aku sayang.




No comments:

Post a Comment